یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۲۶:۲۱

نقشه راه فناوری‌های دریایی به سوی اجرایی شدن

باشگاه خبری فراساحل: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، نشستی با حضور اعضای شورای راهبری نقشه راه‌فناوری های دریایی به منظور عملیاتی شدن و نهایی سازی نقشه راه برگزار کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی با دعوت از 18 سازمان و وزارتخانه فعال در حوزه دریا به منظور نهایی سازی فرآیند اجرایی سازی نقشه‌راه فناوری های دریایی جلسه‌ای را با حضور نمایندگان سازمان‌ها که بعنوان شورای راهبری اجرایی سازی نقشه راه فناوری شناخته شدند، برگزار کرد. در این جلسه فرآیند تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور تشریح و روش‌های همکاری به منظور توسعه فناوری‌های اولویت‌دار دریایی مورد بررسی قرار گرفت.


دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست، با اشاره به اینکه  تصویب سند جامع دریایی کشور کار بسیار بزرگ و مهمی در سال 94 بود ، بیان کرد: از آنجا که حداقل 18 دستگاه بزرگ و موثر کشور در حوزه دریا نقش دارند و این حوزه به مجموعه‌های اقتصادی، گردشگری، امنیتی دفاعی و زیست محیطی مرتبط می‌شوند بنابراین ضرورت همگرایی و هم‌افزایی سازمان‌ها برای انجام اقدامات ملی بسیار احساس می‌شود. محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی نیز با اشاره به اهمیت نقشه راه فناوریهای دریایی در کشور اظهار کرد: تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی که از اواسط سال 93 مراحل تدوین خود را شروع کرد و تا پایان سال 94 مورد جمع بندی و توافق بیش از 18 سازمان فعال در حزه دریا قرار گرفت. این نقشه راه بارها در پنل‌های مختلف در دو سال اخیر مورد نقد و بررسی و اصلاح قرار گرفت و مورد تایید بیش از 300 استاد دانشگاه در حوزه‌های تخصصی خود قرار گرفت.


وی با اشاره به استفاده از انواع ابزارهای حمایتی توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی بیان کرد: ستاد  با طرح برنامه‌ریزی‌های مدون توانسته است به تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی دست پیدا کند و در این راستا تلاش دارد تا با استفاده از ابزارهای حمایتی همچون حمایت و مشارکت در طرح‌های فناورانه، تعریف انواع پروژه‌های کسری خدمت، حمایت از پایان نامه‌ها، استفاده از ابزارهای موجود در بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران در راستای اجرایی سازی نقشه راه بپردازد. در پایان این نشست، ساختار نهایی اجرایی نقشه راه فناوری مصوب شد و مقرر شد اعضای شورای راهبری نقشه راه به معرفی افراد متخصص برای تشکیل کمیته‌های تخصصی پرداخته و همکاری لازم با این کمیته‌ها برای برای دسترسی به اطلاعات و متخصصان را داشته باشند. کمیته‌های تخصصی برای هریک از محورهای فناورانه دریایی متشکل از اساتید دانشگاه‌ها و نمایندگان صنایع خواهد بود.



  کد خبر : 1670
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :